Konfiguracja autorespondera – automatycznej odpowiedzi

W celu skonfigurowania autorespondera na serwerze pocztowym należy skorzystać z systemu webmail  –  https://webmail.man.poznan.pl

  1. Po zalogowaniu się w systemie należy przejść do zakładki Ustawienia, a następnie wybrać Nieobecność

  2. Następnie wypełnić pola:
    1. Tematgdy pole będzie puste domyślny temat będzie w postaci „Auto: <oryginalny_temat_maila>”
    2. Treść – treść maila z automatyczną odpowiedzą
    3. Początek nieobecności – data oraz godzina od której ma być aktywny autoresponder
    4. Koniec nieobecności – data oraz godzina do której ma być aktywny autoresponder


    5. Status 
  3. W polu Moje adresy e-mail należy kliknąć Wypełnij wszystkimi moimi adresami, a następnie zweryfikować czy na liście jest nasz poprawny adres e-mail na jaki ma reagować autoresponder. Można też dodać dodatkowe adresy (np. posiadane aliasy imienne).

    UWAGA: autoresponder nie będzie działał jeśli pole Moje adresy e-mail będzie puste.
  4. W następnym kroku należy skonfigurować odstęp czasu pomiędzy wysłaniem automatycznej odpowiedzi do tego samego adresata (pole Częstotliwość odpowiedzi).
  5. W ostatnim polu zostawić opcję Zachowaj

 

 

 

Autoresponder można też ustawić z poziomu menu FIltry, gdzie dostępne są bardziej zaawansowane możliwości, w większości przypadków zalecana jest metoda opisana powyżej.

    1. Po zalogowaniu się w systemie należy przejść do zakładki ustawienia, a następnie wybrać Filtry

    2. Jeżeli skonfigurowane są zbiory filtrów należy wybrać zbiór filtrów do którego chcemy dodać automatyczną odpowiedź.­UWAGA: wybrany zbiór filtrów musi być „włączony” – nazwa grupy ma wtedy czarny kolor czcionki (patrz grupa „wakacje” na poniższym zrzucie ekranu). W celu włączenia grupy filtrów należy ją zaznaczyć i z menu Akcje wybrać Włącz/wyłącz zbiór filtrów
      Na poniższym zrzucie ekranu grupa filtrów „Filtrowanie tematów” jest wyłączona i pokazano jak ją włączyć.
    3. Następnie należy kliknąć przycisk odpowiadający za tworzenie nowego filtra
    4. W konfiguracji filtra, w polu Zakres wybieramy wszystkich a następnie w polu Akcje wybieramy Odpowiedź wiadomością o treści, a następnie wypełniamy resztę okien według wzoru:

    5. Poniżej pola Moje adresy e-mail należy kliknąć Wypełnij wszystkimi moimi adresami, a następnie zweryfikować czy na liście jest nasz poprawny adres e-mail na jaki ma reagować autoresponder. Można też dodać dodatkowe adresy (np. posiadane aliasy imienne).

      UWAGA: autoresponder nie będzie działał jeśli pole Moje adresy e-mail będzie puste. 
    6. W ostatnim kroku należy skonfigurować odstęp czasu pomiędzy wysłaniem automatycznej odpowiedzi do tego samego adresata (pole Jak często wysyłać wiadomości). 
    7. Po zakończeniu wypełniania wszystkich pól należy kliknąć przycisk Zapisz.